Lecția de română

JOC: Construcție incidentă sau apoziție?

Construcția incidentă este confundată de cele mai multe ori cu o apoziție. Am creat acest joc tocmai pentru a observa diferența clară dintre ele: apoziția este o poziție sintactică care exprimă o echivalență de sens, iar construcția incidentă reprezintă o comunicare suplimentară, aflată în interiorul unei comunicări de bază, de care nu este legată sintactic […]

Lumina de ieri de Lucian Blaga: relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice (modelul oficial, 1 noembrie 2022)

Lumina de ieri de Lucian Blaga: relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice     În rândurile ce urmează, voi propune un model de rezolvare al subiectului al II-lea din cadrul modelului oficial propus de Ministerul Educației în data de 1 noiembrie 2022 (proba scrisă la Limba și Literatura Română din cadrul examenului de Bacalaureat). […]

Muzica este sau nu importantă în viața oamenilor: eseu argumentativ (modelul oficial pentru Bacalaureat) – noiembrie 2022

„Muzica este sau nu importantă în viața oamenilor”: eseu argumentativ   Subiectul I, B   Redactează un text de minimum 150 de cuvinte, în care să argumentezi dacă muzica este sau nu importantă în viața oamenilor, raportându-te atât la informațiile din fragmentul extras din volumul Dintr-un secol de viață de Cella Delavrancea, cât și la […]

Fișă de lucru interactivă: VERBUL (clasa a VII-a)

VERBUL: fișă interactivă Verbul reprezintă o parte de vorbire foarte complexă, așa că pregătirea noastră ar trebui să fie una pe măsură. Fișa de lucru este alcătuită din trei exerciții: Completează spațiile libere. Asociază propozițiile cu tipul verbului. Precizează valoarea verbului „a fi”. Îți reamintim cele opt verbe copulative: a fi, a deveni, a se […]

Verbul: moduri și timpuri (test grilă de 30 de întrebări)

Verbul: moduri și timpuri (test grilă online de 30 de întrebări)     Un alt test interesant ți-am pregătit astăzi, „Verbul: moduri și timpuri”! Este vorba despre un material interactiv, compus din 30 de întrebări grilă despre modurile și timpurile verbului. Să ne amintim puțin care sunt modurile verbale. Avem indicativul, pentru acțiuni reale petrecute […]

Mesajul textului: schemă de rezolvare pentru Evaluarea Națională (subiectul al II-lea)

Schemă de rezolvare a subiectului al II-lea pentru Evaluarea Națională: mesajul textului     Mesajul textului: o nouă cerință pentru subiectul al II-lea de la Evaluarea Națională. Odată cu publicarea modelului oficial din 1 noiembrie 2022, ne-am trezit cu un subiect al II-lea foarte diferit de cele date în testele de antrenament din anii trecuți. […]

JOC: Construcții morfosintactice (activă, pasivă, reflexivă)

Odată ajunși în clasa a VIII-a am învățat ce înseamnă CONSTRUCȚII MORFOSINTACTICE. După stăpânirea informației teoretice ești pregătit de atac! Jocul are în vedere identificarea tipului de construcție. Sunt 20 de cerințe care conțin câte patru variante de răspuns: CONSTRUCȚIA ACTIVĂ; CONSTRUCȚIA PASIVĂ; CONSTRUCȚIA REFLEXIVĂ; CONSTRUCȚIA REFLEXIV-PASIVĂ. Începe jocul pentru a te evalua din construcțiile […]

Rezolvare model oficial Evaluarea Națională 2023 (1 noiembrie 2022)

Model oficial Evaluarea Națională 2023 (publicat în 1 noiembrie 2022)   În data de 1 noiembrie 2022, s-a publicat un model oficial pentru Evaluarea Națională. Spre deosebire de anul trecut, există câteva mici modificări, pe care aș dori să le urmărim împreună. În materialul anexat, am discutat despre noul format de examen și am propus […]

Testul de antrenament numărul 8 pentru Evaluarea Națională (1 noiembrie 2022) [marca Vox Valachorum]

În cadrul acestui articol, vom posta testul de antrenament numărul 8 pentru Evaluarea Națională publicat în data de 1 noiembrie 2022 [marca Vox Valachorum]. Testul de antrenament este conceput de pagina Vox Valachorum și are rolul de a servi drept material auxiliar elevilor de clasa a VIII-a. Prezentul test a fost conceput în conformitate cu […]

Page 16 of 87
1 14 15 16 17 18 87
Derulează în sus
error: Conținut protejat