Clasa a VII-a

Mijloace de construcție a personajului: Preotul Trandafir

Trebuie să identifici mijloacele de construcție a personajului Popa Tanda? Nu știi care ar fi citatele relevante din opera literară și nu știi cum să începi? Noi îți dăm câteva sugestii; inițial e important să știi de către cine poate fi realizată caracterizarea directă și din ce se deduc trăsăturile când vine vorba de caracterizarea […]

REZUMAT: „Popa Tanda” de Ioan Slavici

Ai ajuns și tu la lecția „Popa Tanda” de Iona Slavici? Uite un rezumat care îți poate fi util în studiul tău. Preotul Trandafir, fiul dascălului Pintilie, ajunge preot în Butucani, un sat cu oameni gospodari. Acesta este foarte educat, implicat și harnic, dar stilul său prea direct îi fac pe săteni să îl reclame. […]

„Popa Tanda” de Ioan Slavici (textul integral) + PDF

Ai ajuns să studiezi la școală textul epic „Popa Tanda” scris de Iona Slavici? Pentru a te asigura că te vei descurca foarte bine la orele de literatură citește textul integral. Notează adresa de e-mail pentru a primi materialul printabil.   Popa Tanda de Ioan Slavici I Ierte-l Dumnezeu pe dascãlul Pintilie! Era cântãreţ vestit. […]

„Popa Tanda” de Ioan Slavici (25 de întrebări) + PDF

Ești în clasa a VII-a? Ai studiat la școală textul epic „Popa Tanda” scris de Ioan Slavici? A venit momentul să te autoevaluezi din  conținutul lui, astfel te vei descurca mult mai bine la întrebările pe care le vei primi la școală. Citește cu atenție fiecare cerință și selectează răspunsul corect. Dacă vrei varianta PDF, […]

VOCABULAR: Paronimele (clasa a VII-a) + PDF

Paronimele sunt cuvintele cu formă foarte asemănătoare sau aproape identică, dar cu sens diferit. Asemănarea formală nu permite însă substituția termenilor, iar necunoașterea sensului duce la confuzii de ordin lexical. Grecescul „para” are sensul de „aproape de/lângă”, „onoma” însemnând „nume”. Paronimele se constituie în grupuri de doi sau chiar trei termeni (abil – agil/alienat- aliniat […]

Clasa a VII-a: Identifică antonimul! (+PDF)

Ți-am pregătit un joc care presupune să identifici antonimul cuvântului dat. Dacă îți este mai confortabil să ai foaia în față, poți descărca materialul PDF. Fiecare cerință are câte patru variante de răspuns. Fii foarte atent în alegerile pe care le faci. La finalul jocului nu uita să îți înscrii scorul, notându-ți numele.    […]

Grile: vocabular și fonetică (clasa a VII-a)

În urma celor învățate la începutul clasei a VII-a, elevii vor fi capabili să rezolve grilele extrase din testele de Evaluare Națională emise de Ministerul Educației. Grilele pregătite cuprind exerciții bazate pe VOCABULAR și FONETICĂ. Setul conține 10 grile care așteaptă să fie rezolvate. Descarcă fișa și evaluează-ți de pe acum copilul pentru a fi […]

DERIVAREA: fișă de lucru (clasa a VII-a)

Copilul dumneavoastră a învățat la școală DERIVAREA? E momentul să începeți să aplicați informațiile teoretice împreună cu el. Pentru a vă veni în ajutor am pregătit o fișă de lucru la nivel de clasa a VII-a. Aceasta cuprinde zece exerciții organizate în trei pagini. Șansele ca anul viitor la Evaluarea Națională să cadă minimum un […]

TEST: Cu câți „n” se scrie?

Nu de puține ori vedem că litera „n” apare dublată, iar alteori lipsește atunci când e nevoie să apară. Să reținem următorul lucru: litera „n” se va dubla numai atunci când avem în față cuvinte derivate cu prefixul în- + un cuvânt care are drept inițială tot „n”. De pildă: în + noapte = înnoptat, […]

Page 1 of 4
1 2 3 4
Derulează în sus
error: Conținut protejat