Clasa a VII-a

Ce texte literare se studiază în clasa a VII-a?

Ce texte literare se studiază în clasa a VII-a?   Vom face această prezentare a textelor literare, bazându-ne pe manualul de la editura Art Klett, avându-i ca autori pe Florentina Sâmihăian, Sofia Dobra, Monica Halaszi, Anca Davidoiu-Roman, Horia Corcheș. . UNITATEA I Cum e lumea de Veronica D. Niculescu Amintiri din copilărie de Ion Creangă    UNITATEA […]

Rezumatul textului „Popa Tanda” de Ioan Slavici

„Popa Tanda” este titlul unui text narativ foarte cunoscut care se studiază în clasa a VII-a. Acesta expune mai multe valori morale, printre care se numără perseverența și ambiția. Ai nevoie de un rezumat pentru școală? Mai jos găsești o sursă de inspirație.  Părintele Trandafir, fiul dascălului Pintilie, devine preot în satul natal. Deși este […]

Rezumatul textului „Matilda” de Roald Dahl

Aproape toți elevii știu cine e Matilda! Da, mă refer la personajul din cartea cu același nume, semnată de Roald Dahl. Haideți să facem un rezumat al textului pentru a înțelege mai bine firul narativ, poate ai nevoie de el și la școală. Matilda este o fetiță foarte inteligentă, cu o mare pasiune pentru lectură, […]

Rezumatul textului „Cum e lumea” de Veronica D. Niculescu

În manualul pentru clasa a VII-a regăsim textul narativ literar în proză „Cum e lumea” de Veronica D. Niculescu. E tocmai primul text care se studiază în septembrie, la început de an școlar. Citește rezumatul pentru a înțelege narațiunea, astfel vei obține cele mai bune note la școală. Într-o dimineață de august, un pui de […]

Cum scriem o compunere cu tema „Prima zi de școală”?

Prima zi de școală Foarte mulți elevi primesc de scris compuneri cu tema „Prima zi de școală”. Uneori începutul este mai dificil, plus că adesea există și condiții, cum ar fi include sentimente sau figuri de stil. Venim astfel cu o sursă de inspirație pentru urmăritorii noștri, încurajându-i să își personalizeze textul cu propriile gânduri […]

Evaluare inițială: clasa a VII-a (+PDF)

Evaluare inițială pentru clasa a VII-a PDF💾   Această evaluare inițială are scopul de a verifica nivelul de pregătire al elevilor la începutul clasei a VII-a, în conformitate cu programa școlară. Testul este structurat în trei secțiuni, care vizează competențele de lectură și înțelegere a textului literar, utilizarea corectă și conștientă a limbii române și […]

Fișă de lucru: Textul dramatic pentru clasa a VII-a

Textul dramatic este textul literar scris cu scopul de a fi reprezentat pe scenă. Noi am excerptat textul „Jocul de-a vacanța” scris de Mihail Sebastian pentru a aplica cunoștințele învățate în clasa a VII-a. În clasa a VII-a avem pentru întâia oară contact cu textul dramatic, din acest motiv e foarte important să exersăm.   […]

Modul indicativ. Definiție, repere, timpuri

Modul indicativ Învățăm în gimnaziu că există patru moduri personale ale verbului: indicativul, conjunctivul, condițional-optativul și imperativul. Modul reprezintă o categorie gramaticală specifică verbului, esențială pentru îndeplinirea funcției sintactice de predicat. Modul indicativ este cel mai complex dintre cele patru moduri mai sus enumerate. Valoarea sa semantică înglobează acțiuni reale care fie se manifestă în […]

Complementul indirect (în dativ): definiție, delimitări, repere

Complementul indirect   Complementul indirect este o funcție definitorie a dativului, fiind facil de identificat după întrebarea „cui?”, adresată unui verb, unui adjectiv, unui adverb, unei interjecții (ori unei locuțiuni verbale / adjectivale / adverbiale / interjecționale). Complementul indirect este o parte secundară de propoziție, menită să exprime atribuirea unei acțiuni sau a unei caracteristici. […]

Page 1 of 7
1 2 3 7
Derulează în sus
error: Conținut protejat