Lecția de română

“Același” sau “acelaș”?

Încă mai există unele “neînțelegeri” atunci când vine vorba de pronumele demonstrativ de identitate – aka acelaș(i), aceeaș(i). Avem în vedere forma de N-Ac, de data asta! Răspunsul simplificat este clar pentru toată lumea – atunci când avem îndoieli asupra acelui “i” final, trebuie să reținem un aspect foarte general și unanim: întotdeauna acel “i” […]

“Baltagul” de Mihail Sadoveanu: particularitățile unui text narativ interbelic (lecție video)

Materialul video de mai jos (făcut acum câțiva ani) propune abordarea romanului realist-obiectiv “Baltagul” de Mihail Sadoveanu. Sunt discutate, pe larg, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, această postare te poate ajuta, dacă ai de scris despre un text narativ de Mihail […]

“Câți i” sau “câți de “i””?

Întodeauna ne place să fim atenți asupra acestui aspect, care deja a devenit popular pe lista de greșeli din limba română. Da, într-adevăr, numărul de “i” a fost dintotdeauna o problemă de care să ne lovim în scriere. Așadar, “câți i” sau “câți de i”? Cum exprimăm asta corect? Întrebarea se pune cam așa: Cu […]

“Eu nu strivesc corola de minuni a lumii” de Lucian Blaga: particularități de construcție ale unui text poetic interbelic

Eu nu strivesc corola de minuni a lumii de Lucian Blaga Înaintăm cu curaj prin odiseea noastră într-ale literaturii române: astăzi vom discuta despre una dintre cele mai importante opere poetice ale perioadei interbelice: este vorba desre Eu nu strivesc corola de minuni a lumii de Lucian Blaga. Alături de Testament a lui Tudor Arghezi […]

“Ion” de Liviu Rebreanu: particularitățile unui text narativ interbelic (lecție video)

Materialul video de mai jos (făcut acum câțiva ani) propune abordarea romanului realist-obiectiv “Ion” de Liviu Rebreanu. Sunt discutate, largo sensu, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, această postare te poate ajuta, dacă ai de scris despre un text narativ interbelic de […]

“Joc secund” de Ion Barbu: particularitățile unui text poetic interbelic (lecție video)

Lecția video de mai jos (făcută cu ceva timp în urmă) abordează arta poetică “Joc secund” a lui Ion Barbu. Sunt discutate, grosso modo, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea, la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, acest articol te poate ajuta, dacă ai de scris despre un text […]

“Luceafărul” de Mihai Eminescu – particularități de construcție

  Luceafărul de Mihai Eminescu       Ne pregătim pentru examenul de Bacalaureat, iar cerința cu care avem de a face se referă la particularitățile de construcție ale unui text aparținând lui Mihai Eminescu sau particularitățile de construcție ale unui text romantic; indiferent care dintre cele două cerințe ne apare la subiectul al III-lea, […]

“Mi”, “m-i” sau “mi-i”?

Ce să fie, ce să fie? Răspuns: “a treia notă muzicală din gama Do major”! Felicitări, 100 de puncte! Din păcate, nu ăsta e necazul nostru. Dacă “mi” ar fi doar atât, am dormi liniștiți și nu ne-am mai face griji cu privire la cratime și alte invenții d-astea: mi, m-i sau mi-i? “Mi rău”, […]

“Moara cu noroc” de Ioan Slavici: particularitățile unui text narativ antebelic (lecție video)

Videoclipul de mai jos (făcut acum câțiva ani) propune abordarea nuvelei realist-psihologice “Moara cu noroc” de Ioan Slavici. Sunt discutate, grosso modo, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, această postare te poate ajuta, dacă ai de scris despre un text narativ de […]

Page 1 of 63
1 2 3 63
Derulează în sus
error: Conținut protejat