Tipuri de adjectiv (30 de întrebări) Bine ai venit pe Vox Valachorum! Astăzi ți-am pregătit un test din tipuri de ajdectiv. Testul se compune din 30 de întrebări și vizează cunoștințele despre adjectiv acumulate până în clasa a VIII-a. Testul este cu multiple variante de răspuns: este necesar să alegi varianta corectă, în funcție de […]
Moduri și timpuri verbale: exerciții (30 de cerințe)
Ai învățat verbul acum ceva timp și nu mai știi care sunt modurile și timpurile verbale? Îți propunem să faci o recapitulare, rezolvând cele 30 de cerințe propuse de noi. Fiecare cerință are câte șase variante de răspuns și doar una va fi corectă. Concentrează-te! Să trasăm în linii mari denumirea acestora! INDICATIV prezent; imperfect; […]
Substantivul: complement direct sau complement prepozițional? (clasa a VI-a)
Acest exercițiu este conceput în special pentru elevii din clasa a VI-a, cei care învață pentru prima dată cele cinci cazuri ale substantivului: nominativ, acuzativ, dativ, genitiv și vocativ. Să ne oprim puțin la ACUZATIV, mai exact la două funcții sintactice ale acestuia – COMPLEMENTUL DIRECT ȘI COMPLEMENTUL PREPOZIȚIONAL. Să facem diferența dintre ele! Substantivul […]
Formele verbale nepersonale (exerciții cu explicații)
Formele verbale nepersonale: exerciții cu explicații Salutare! Am pregătit pentru tine un material despre formele verbale nepersonale! În cadrul acestui videoclip, poți urmări analiza câtorva astfel de verbe, pentru a putea înțelege mai bine cum funcționează ele la nivelul propoziției. Materialul video este disponibil pe canalul nostru de YouTube, la care ești binevenit […]
JOC: Prin ce se exprimă subiectul? (clasa a VIII-a)
Subiectul este o funcție sintactică pe care am întâlnit-o încă din clasele primare, însă pe parcursul timpului adăugăm noi și noi informații cunoștințelor deja acumulate. Însumând părțile de vorbire prin care se exprimă, în clasa a VIII-a, observăm că lucrurile se complică puțin. Prin ce se exprimă subiectul? Se poate exprima și printr-un verb? Da, […]
JOC: verb predicativ sau verb copulativ? + variantă PDF
În clasa a VII-a se învață toate cele opt verbe copulative: a fi, a deveni, a însemna, a părea, a rămâne, a ieși, a se face, a ajunge. Acestea pot fi și predicative, însă în limita anumitor condiții. Aceste noțiuni sunt, de asemenea, necesare și pentru examenul de Evaluare Națională. Acesta este și motivul pentru […]
Substantivul: teorie și exerciții (clasa a VI-a)
SUBSTNATIVUL Substantivul este partea de vorbire care denumește fiinţe, lucruri, fenomene ale naturii, însușiri, acţiuni, stări sufletești, în sens larg, obiecte. Felul substantivului: comun, când denumește clase de obiecte de acelaşi fel (casă); propriu, când denumește individualităţi, fiind nume de persoane (Matei), de ţări (Italia), de regiuni (Moldova), de localități (Șiria), de ape (Dunărea), […]
Verbul: fișă de evaluare interactivă pentru clasele a VII-a și a VIII-a
Verbul-fișă de evaluare interactivă pentru clasele a VII-a și a VIII-a Este vorba despre fișa interactivă pe care am dat-o elevilor mei în cadrul celei de-a zecea întâlniri de pe Cursul pentru Evalurea Națională. Este o fișă care include diverse cerințe legate de verb: moduri, timpuri verbale, funcții sintactice, valori morfologice. Fișa este alcătuită […]
Verbul: moduri și timpuri (test grilă de 30 de întrebări) + variantă PDF
Verbul: moduri și timpuri (test grilă online de 30 de întrebări) Un alt test interesant ți-am pregătit astăzi, „Verbul: moduri și timpuri”! Este vorba despre un material interactiv, compus din 30 de întrebări grilă despre modurile și timpurile verbului. Să ne amintim puțin care sunt modurile verbale. Avem indicativul, pentru acțiuni reale petrecute […]