Morfologie

Adverbul: exerciții (clasa a VII-a)

Adverbul este o parte de vorbire neflexibilă care arată o caracteristică a unei acțiuni. De multe ori adverbul este confundat cu adjectivul. Pentru a nu comite această greșeală trebuie să reținem următoarea regulă:   Adverbul va caracteriza o acțiune, în timp ce adjectivul va caracteriza un substantiv. Peisajul este frumos. (adjectiv, se referă la peisaj) […]

Interjecția: exerciții (clasa a VII-a)

Interjecția este o parte de vorbire neflexibilă care exprimă senzații, stări sufletești, imită sunete. E, probabil, chiar distractiv să o înveți, pentru că va trebui să imiți animale ori alte zgomote naturale. Te atenționăm, înainte de a începe acest joc pentru exersarea interjecției va trebui să urmărești partea teoretică. Doar respectând această condiție vei putea […]

Recapitulare părțile de vorbire (asociază cuvintele identificate cu definiția lor)

Un alt material recapitulativ va fi de acum disponibil pe site-ul nostru: prin intermediul acestui joculeț rapid, poți să recapitulezi părțile de vorbire, asociindu-le cu definițiile lor. În primul rând, va fi necesar să identifici cuvântul, iar mai apoi să selectezi, din coloana din dreapta, definiția corectă a părții de vorbire.   Sper să îți […]

Pronumele personal (clasa a VI-a)

Să învățăm/recapitulăm pronumele personal! În clasa a VI-a vom completa informațiile, învățate cu un an în urmă, cu noțiuni noi precum: clitic pronominal, caz și funcție sintactică. Asigură-te că răspunzi corect celor 20 de cerințe, în caz contrar poți repeta testul. Multă baftă îți dorim!  Cât de bine stăpânești pronumele personal? Care e locul […]

Anticipare sau reluare? Complementul direct și complementul indirect

În limba română complementul direct și complementul indirect pot fi dublate prin clitice pronominale (forme neaccentuate ale pronumelui personal). Această dublare fie de anticipează, fie se dublează. Ți-am pregătit un exercițiu care presupune sortarea celor 12 enunțuri în patru categorii din cele enunțate: anticipare a complementului direct, reluare a complementului direct, anticipare a complementului indirect […]

Rezolvare simulare Ilfov pentru Evaluarea Națională (30 ianuarie 2023)

Vom încărca aici rezolvarea pentru simularea din Ilfov (pentru Evaluarea Națională) (dată în 30 ianuarie 2023)     Materialul îl veți găsi și aici (click pentru descărcare) și haideți să ne apucăm de treabă! Simulare Evaluarea Națională Iflov 2023     Textele și cerințele de la simulare le regăsești mai jos   Subiectul I A […]

Rezolvare simulare Timiș pentru Evaluarea Națională (30 ianuarie 2023)

Vom încărca aici rezolvarea pentru simularea din Tiimș (pentru Evaluarea Națională) (dată în 30 ianuarie 2023)     Materialul îl veți găsi și aici (click pentru descărcare) și haideți să ne apucăm de treabă! Simulare Evaluarea Nationala 2023 Timis     Textele și cerințele de la simulare le regăsești mai jos         […]

Rezolvare simulare Iași pentru Evaluarea Națională (17 ianuarie 2023)

Vom încărca aici rezolvarea pentru simularea din Iași (pentru Evaluarea Națională) (dată în 17 ianuarie 2023)     Materialul îl veți găsi și aici (click pentru descărcare) și haideți să ne apucăm de treabă! Simulare_Evaluarea_Nationala_Limba_Romana_Iasi     Textele și cerințele de la simulare le regăsești mai jos   Subiectul I  (70 de puncte)   Citește […]

Formă de nominativ-acuzativ sau genitiv-dativ?

În identificarea funcțiilor sintactice ne va ajuta foarte mult stabilirea formei specifice cazului. Nominativul va avea aceeași formă cu acuzativul, iar dativul va corespunde genitivului. Ca să înțelegi mai bine îți vom da un exemplu. Substantivul „casă” are o formă de nominativ-acuzativ, este forma primă pe care o găsim în dicționare. Pentru a stabili dativul/genitivul […]

Page 2 of 26
1 2 3 4 26
Derulează în sus
error: Conținut protejat