JOC: verb predicativ sau verb copulativ?

În clasa a VII-a se învață toate cele opt verbe copulative: a fi, a deveni, a însemna, a părea, a rămâne, a ieși, a se face, a ajunge. Acestea pot fi și predicative, însă în limita anumitor condiții. Să vedem care sunt acestea. a fi este copulativ atunci când nu se poate înlocui cu unul […]

Substantivul: teorie și exerciții (clasa a VI-a)

SUBSTNATIVUL   Substantivul este partea de vorbire care denumește fiinţe, lucruri, fenomene ale naturii, însușiri, acţiuni, stări sufletești, în sens larg, obiecte. Felul substantivului: comun, când denumește clase de obiecte de acelaşi fel (casă); propriu, când denumește individualităţi, fiind nume de persoane (Matei), de ţări (Italia), de regiuni (Moldova), de localități (Șiria), de ape (Dunărea), […]

Verbul: fișă de evaluare interactivă pentru clasele a VII-a și a VIII-a

Verbul-fișă de evaluare interactivă pentru clasele a VII-a și a VIII-a   Este vorba despre fișa interactivă pe care am dat-o elevilor mei în cadrul celei de-a zecea întâlnire de pe Cursul pentru Evalurea Națională. Este o fișă care include diverse cerințe legate de verb: moduri, timpuri verbale, funcții sintactice, valori morfologice. Fișa este alcătuită […]

Verbul „a fi”: predicativ, copulativ sau auxiliar?

Încă din clasa a V-a aflăm că verbul „a fi” poate avea valori diferite: verb predicativ și verb auxiliar, cel care ajută la formare modurilor și timpurilor verbale. În clasa a VI-a apare cea de-a treia valoare – cea copulativă. Nu uita, PREDICATUL NOMINAL se formează din verb copulativ și nume predicativ. Să le distingem! […]

JOC: Construcție incidentă sau apoziție?

Construcția incidentă este confundată de cele mai multe ori cu o apoziție. Am creat acest joc tocmai pentru a observa diferența clară dintre ele: apoziția este o poziție sintactică care exprimă o echivalență de sens, iar construcția incidentă reprezintă o comunicare suplimentară, aflată în interiorul unei comunicări de bază, de care nu este legată sintactic […]

Fișă de lucru interactivă: VERBUL (clasa a VII-a)

VERBUL: fișă interactivă Verbul reprezintă o parte de vorbire foarte complexă, așa că pregătirea noastră ar trebui să fie una pe măsură. Fișa de lucru este alcătuită din trei exerciții: Completează spațiile libere. Asociază propozițiile cu tipul verbului. Precizează valoarea verbului „a fi”. Îți reamintim cele opt verbe copulative: a fi, a deveni, a se […]

Verbul: moduri și timpuri (test grilă de 30 de întrebări)

Verbul: moduri și timpuri (test grilă online de 30 de întrebări)     Un alt test interesant ți-am pregătit astăzi, „Verbul: moduri și timpuri”! Este vorba despre un material interactiv, compus din 30 de întrebări grilă despre modurile și timpurile verbului. Să ne amintim puțin care sunt modurile verbale. Avem indicativul, pentru acțiuni reale petrecute […]

JOC: Construcții morfosintactice (activă, pasivă, reflexivă)

Odată ajunși în clasa a VIII-a am învățat ce înseamnă CONSTRUCȚII MORFOSINTACTICE. După stăpânirea informației teoretice ești pregătit de atac! Jocul are în vedere identificarea tipului de construcție. Sunt 20 de cerințe care conțin câte patru variante de răspuns: CONSTRUCȚIA ACTIVĂ; CONSTRUCȚIA PASIVĂ; CONSTRUCȚIA REFLEXIVĂ; CONSTRUCȚIA REFLEXIV-PASIVĂ. Începe jocul pentru a te evalua din construcțiile […]

Substantivul: fișă de lucru interactivă (3 seturi de exerciții)

Substantivul: fișă de lucru interactivă     O nouă fișă de lucru interactivă îți propunem astăzi. Substantivul este tema. Fișa poate fi rezolvată online, rezultatul revenind imediat pe pagină. Aceste fișe de exerciții sunt notate cu note de la 1 la 10 (exact ca la școală). Pe prima pagină trebuie să identifici funcția sintactică a […]

Page 2 of 33
1 2 3 4 33
Derulează în sus

▶Te pregătești pentru examen?

 

 

 

 

 

 

Click AICI!

This will close in 21 seconds

error: Conținut protejat