Încă din clasa a V-a aflăm că verbul „a fi” poate avea valori diferite: verb predicativ și verb auxiliar, cel care ajută la formare modurilor și timpurilor verbale. În clasa a VI-a apare cea de-a treia valoare – cea copulativă. Nu uita, PREDICATUL NOMINAL se formează din verb copulativ și nume predicativ. Să le distingem! […]
JOC: Construcție incidentă sau apoziție?
Construcția incidentă este confundată de cele mai multe ori cu o apoziție. Am creat acest joc tocmai pentru a observa diferența clară dintre ele: apoziția este o poziție sintactică care exprimă o echivalență de sens, iar construcția incidentă reprezintă o comunicare suplimentară, aflată în interiorul unei comunicări de bază, de care nu este legată sintactic […]
Fișă de lucru interactivă: VERBUL (clasa a VII-a)
VERBUL: fișă interactivă Verbul reprezintă o parte de vorbire foarte complexă, așa că pregătirea noastră ar trebui să fie una pe măsură. Fișa de lucru este alcătuită din trei exerciții: Completează spațiile libere. Asociază propozițiile cu tipul verbului. Precizează valoarea verbului „a fi”. Îți reamintim cele opt verbe copulative: a fi, a deveni, a se […]
Verbul: moduri și timpuri (test grilă de 30 de întrebări) + variantă PDF
Verbul: moduri și timpuri (test grilă online de 30 de întrebări) Un alt test interesant ți-am pregătit astăzi, „Verbul: moduri și timpuri”! Este vorba despre un material interactiv, compus din 30 de întrebări grilă despre modurile și timpurile verbului. Să ne amintim puțin care sunt modurile verbale. Avem indicativul, pentru acțiuni reale petrecute […]
JOC: Construcții morfosintactice (activă, pasivă, reflexivă)
Odată ajunși în clasa a VIII-a am învățat ce înseamnă CONSTRUCȚII MORFOSINTACTICE. După stăpânirea informației teoretice ești pregătit de atac! Jocul are în vedere identificarea tipului de construcție. Sunt 20 de cerințe care conțin câte patru variante de răspuns: CONSTRUCȚIA ACTIVĂ; CONSTRUCȚIA PASIVĂ; CONSTRUCȚIA REFLEXIVĂ; CONSTRUCȚIA REFLEXIV-PASIVĂ. Începe jocul pentru a te evalua din construcțiile […]
Substantivul: fișă de lucru interactivă (3 seturi de exerciții)
Substantivul: fișă de lucru interactivă O nouă fișă de lucru interactivă îți propunem astăzi. Substantivul este tema. Fișa poate fi rezolvată online, rezultatul revenind imediat pe pagină. Aceste fișe de exerciții sunt notate cu note de la 1 la 10 (exact ca la școală). Pe prima pagină trebuie să identifici funcția sintactică a […]
Sortează cuvintele: conjunctiv și condițional-optativ (prezent și perfect)
Să ne jucăm! Ce ai de făcut? Regula principală a jocului presupune sortarea cuvintelor în patru mari categorii, în funcție de modul și timpul verbal (conjunctiv prezent, conjunctiv perfect, condițional-optativ prezent și condițional-optativ perfect). Sugerăm acest joc elevilor de clasa a VI-a, dar și celor mai mari pentru a recapitula cele două moduri și […]
FIȘĂ DE LUCRU: Fonetică (clasele VI-VIII). Completează online! Adevărat sau fals?
Ne place să creăm un mediu cât mai interactiv de învățare elevilor noștri, așa că am propus și un alt format. Este vorba despre o fișă de lucru (FONETICĂ) care se completează online. Aceasta conține un item obiectiv, de tipul ADEVĂRAT / FALS. Tu va trebui să bifezi fie adevărat, fie fals. După rezolvarea exercițiului, […]
Sortează cuvintele: diftong, triftong, hiat (fonetică)
Să ne jucăm! Ce ai de făcut? Regula principală a jocului presupune sortarea cuvintelor în trei mari categorii: DIFTONG, TRIFTONG ȘI HIAT. Dacă ai învățat la școală aceste concepte, jocul îți va fi de mare ajutor. În total sunt 30 de cuvinte care așteaptă să fie încadrate în categoria potrivită. Mare atenție la despărțirea în […]