Subiectul II pentru Bacalaureat. Ce fel de cerințe avem? Cum le vom aborda?

subiectul II

Vorbim astăzi despre Subiectul II al examenului de Bacalaureat (proba scrisă) la limba și literatura română. Acest subiect este identic, indiferent de specializarea pe care am urmat-o, prin urmare, aceste informații pot fi valoroase pentru orice elev care urmează să susțină acest examen.

 

 

Vom reveni și cu un material util despre redactarea Subiectului I, în care vom încerca să abordăm, ținând, desigur, cont de subiectele din ultimii ani și de testele de antrenament, aceste cerințe.

Subiectul II, deși nu valorează foarte multe puncte, este o șansă în plus să obținem o notă decentă. Țineți minte: fiecare punct este valoros, nimic nu trebuie tratat cu superficialitate!

 

De regulă, dacă privim sinoptic subiectele din ultimii ani (și testele de antrenament propuse de M. E. N.), putem trage niște concluzii. Astfel că, dacă vom ține cont de aceste direcții, ne vom putea concentra atenția asupra acelor subiecte care au șanse reale să se afle pe foaia noastră de examen.

La Subiectul II ni se dă un fragment-suport, iar în funcție de genul căruia îi aparține textul, putem avea mai multe cerințe posibile:

I. În cazul genului epic, cea mai populară dintre cerințe se referă la prezentarea perspectivei narative. Îți oferim un material mai jos care îți poate fi util pentru această cerință.

Perspectiva narativă

 

De asemenea, un material video:

Alte cerințe posibile:
-caracterizarea unui personaj
-încadrarea în genul epic
-rolul stilistic al modurilor și timpurilor verbale

*Acestea din urmă se mai regăsesc prin culegeri, însă statistic, în subiectele de Bacalaureat din ultimii ani, nu s-au dat aceste cerințe.

 

II. În cazul genului liric, cea mai populară dintre cerințe se referă la relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice. Ai un material util mai jos:

 

Textul liric: expresivitate, secvență poetică, temă, motiv

Alte cerințe posibile:
-încadrarea textului într-un anumit curent: romantism, simbolism, tradiționalism, *neomodernism (acesta face excepție în 2021, conform ultimelor reglementări)
-încadrarea în genul liric
-rolul modurilor și timpurilor verbale
-demonstrarea că textul respectiv este o artă poetică

*Acestea din urmă au șanse foarte mici să fie la examen!

 

III. În cazul genului dramatic, cele mai mari șanse are prezentarea rolurilor indicațiilor scenice (regăsite și cu denumirile de “notații ale autorului” sau “didascalii”). Ai un material util mai jos!

 

Alte cerințe posibile:

-încadrarea în genul dramatic

-caracterizarea unui personaj

-relația dintre două personaje

 

*Acestea din urmă au șanse extrem de mici să fie la examen!

 

Indicațiile scenice – didascaliile

 

Un material video pe canalul nostru:

 

 

 

 

 

Sperăm că acest articol a mai lămurit, cât de cât, lucrurile! Subiectul II nu este dificil, dar trebuie să avem în vedere unele noțiuni teoretice! Noi vă dorim mult succes la examen și nu uitați să vă abonați la canalul nostru de YouTube, pentru a rămâne la curent cu ultimele materiale postate!

 

Link către canalul nostru de YouTube:

Dă-ne un like pe FACEBOOK(click) :)!

Follow pe Instagram instagram vox valachorum

Manualul digital Vox Valachorum: aici

 

Dacă ți-a plăcut articolul despre Subiectul II, te-ar putea interesa și:

“Eu nu strivesc corola de minuni a lumii” de Lucian Blaga: particularități de construcție ale unui text poetic interbelic

Ce este perosnajul eponim?

 

 

Subiectul II pentru Bacalaureat. Ce fel de cerințe avem? Cum le vom aborda?

Please Login to Comment.

Derulează în sus
error: Conținut protejat