Versuri de Tudor Arghezi: relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice (simulare, 27 martie 2023)

Versuri de Tudor Arghezi: relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice     Acest model reprezintă un reper, un punct de plecare, fapt pentru care elevul este invitat să arunce o privire peste, să-și facă o idee despre cum ar putea rezolva această cerință. Nu vrem să încurajăm copiatul, scopul nostru fiind acela de a […]

Textul liric: adevărat sau fals?

Ai studiat textul liric? Înseamnă că ești pregătit să stabilești valoarea de adevăr a celor 20 de enunțuri. Ce este textul liric? Un text literar sau nonliterar? E scris în versuri sau în proza? Răspunsurile acestea le poți considera adevărate sau false în funcție de cunoștințele pe care le-ai acumulat până la acest moment.   […]

Vârsta de aur a dragostei de Nichita Stănescu: relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice (simulare jud. Brăila 2023)

Vârsta de aur a dragostei de Nichita Stănescu: relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice     Acest model reprezintă un reper, un punct de plecare, fapt pentru care elevul este invitat să arunce o privire peste, să-și facă o idee despre cum ar putea rezolva această cerință. Nu vrem să încurajăm copiatul, scopul nostru […]

Fișă de lectură (gimnaziu: nivel mediu)

Am conceput această fișă de lectură pentru elevii din clasa a V-a ori a VI-a. Nivelul ei de dificultate este unul mediu, astfel că am îmbinat informațiile esențiale care trebuie notate alături de reprezentări. Scopul desenului aici este o fixare mai temeinică a celor citite, simțul vizual va stimula astfel memoria. Dacă elevul nostru ajunge […]

Fișă de lectură (gimnaziu: nivel avansat)

Pentru a evita dezorganizarea ce se stabilește în clasa a VIII-a în lista lecturilor citite, dar pierdute prin memorie, propunem o FIȘĂ DE LECTURĂ. Aceasta va servi la o bună structurrare a informațiilor esențiale. După fiecare text citit, indicăm notarea acestor date. Marele ei avantaj, am spune noi, este că provoacă elevii să iasă puțin […]

Rezolvare model oficial Bacalaureat (1 noiembrie 2022) subiectul I, A

Rezolvare model oficial Bacalaureat (1 noiembrie 2022): subiectul I, A   În cadrul acestui articol, îți propunem câteva sugestii de rezolvare pentru modelul oficial de Bacalaureat (proba scrisă la limba și literatura română), publicat în noiembrie 2022: Rezolvare mode oficial Bacalaureat (1 noiembrie 2022)   Text suport: Așa a fost Ion Luca Caragiale. Fața lui […]

Lumina de ieri de Lucian Blaga: relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice (modelul oficial, 1 noembrie 2022)

Lumina de ieri de Lucian Blaga: relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice     În rândurile ce urmează, voi propune un model de rezolvare al subiectului al II-lea din cadrul modelului oficial propus de Ministerul Educației în data de 1 noiembrie 2022 (proba scrisă la Limba și Literatura Română din cadrul examenului de Bacalaureat). […]

Muzica este sau nu importantă în viața oamenilor: eseu argumentativ (modelul oficial pentru Bacalaureat) – noiembrie 2022

„Muzica este sau nu importantă în viața oamenilor”: eseu argumentativ   Subiectul I, B   Redactează un text de minimum 150 de cuvinte, în care să argumentezi dacă muzica este sau nu importantă în viața oamenilor, raportându-te atât la informațiile din fragmentul extras din volumul Dintr-un secol de viață de Cella Delavrancea, cât și la […]

Mesajul textului: schemă de rezolvare pentru Evaluarea Națională (subiectul al II-lea)

Schemă de rezolvare a subiectului al II-lea pentru Evaluarea Națională: mesajul textului     Mesajul textului: o nouă cerință pentru subiectul al II-lea de la Evaluarea Națională. Odată cu publicarea modelului oficial din 1 noiembrie 2022, ne-am trezit cu un subiect al II-lea foarte diferit de cele date în testele de antrenament din anii trecuți. […]

Page 4 of 26
1 2 3 4 5 6 26
Derulează în sus
error: Conținut protejat