A mele visuri… de Alexandru Vlahuță: relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice Acest model reprezintă un reper, un punct de plecare, fapt pentru care elevul este invitat să arunce o privire peste, să-și facă o idee despre cum ar putea rezolva această cerință. Nu vrem să încurajăm copiatul, scopul nostru fiind acela […]
Scheme de recapitulare a operelor (și a autorilor) pentru Bacalaureat 2023 conform programei
Am pregătit pentru tine o prezentare cu toate operele pentru Bacalaureat: câteva concepte-cheie pentru a-ți reaminti aspecte importante din fiecare operă de la examen. Materialul îl găsești în format pdf în partea de jos a paginii! Care sunt principalele teme pe care trebuie să le pregătim pentru examenul de bacalaureat? Care sunt autorii pe care […]
Versuri de Tudor Arghezi: relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice (simulare, 27 martie 2023)
Versuri de Tudor Arghezi: relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice Acest model reprezintă un reper, un punct de plecare, fapt pentru care elevul este invitat să arunce o privire peste, să-și facă o idee despre cum ar putea rezolva această cerință. Nu vrem să încurajăm copiatul, scopul nostru fiind acela de a […]
Textul liric: adevărat sau fals?
Ai studiat textul liric? Înseamnă că ești pregătit să stabilești valoarea de adevăr a celor 20 de enunțuri. Ce este textul liric? Un text literar sau nonliterar? E scris în versuri sau în proza? Răspunsurile acestea le poți considera adevărate sau false în funcție de cunoștințele pe care le-ai acumulat până la acest moment. […]
Vârsta de aur a dragostei de Nichita Stănescu: relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice (simulare jud. Brăila 2023)
Vârsta de aur a dragostei de Nichita Stănescu: relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice Acest model reprezintă un reper, un punct de plecare, fapt pentru care elevul este invitat să arunce o privire peste, să-și facă o idee despre cum ar putea rezolva această cerință. Nu vrem să încurajăm copiatul, scopul nostru […]
Fișă de lectură (gimnaziu: nivel mediu)
Am conceput această fișă de lectură pentru elevii din clasa a V-a ori a VI-a. Nivelul ei de dificultate este unul mediu, astfel că am îmbinat informațiile esențiale care trebuie notate alături de reprezentări. Scopul desenului aici este o fixare mai temeinică a celor citite, simțul vizual va stimula astfel memoria. Dacă elevul nostru ajunge […]
Fișă de lectură (gimnaziu: nivel avansat)
Pentru a evita dezorganizarea ce se stabilește în clasa a VIII-a în lista lecturilor citite, dar pierdute prin memorie, propunem o FIȘĂ DE LECTURĂ. Aceasta va servi la o bună structurrare a informațiilor esențiale. După fiecare text citit, indicăm notarea acestor date. Marele ei avantaj, am spune noi, este că provoacă elevii să iasă puțin […]
Rezolvare model oficial Bacalaureat (1 noiembrie 2022) subiectul I, A
Rezolvare model oficial Bacalaureat (1 noiembrie 2022): subiectul I, A În cadrul acestui articol, îți propunem câteva sugestii de rezolvare pentru modelul oficial de Bacalaureat (proba scrisă la limba și literatura română), publicat în noiembrie 2022: Rezolvare mode oficial Bacalaureat (1 noiembrie 2022) Text suport: Așa a fost Ion Luca Caragiale. Fața lui […]
Lumina de ieri de Lucian Blaga: relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice (modelul oficial, 1 noembrie 2022)
Lumina de ieri de Lucian Blaga: relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice În rândurile ce urmează, voi propune un model de rezolvare al subiectului al II-lea din cadrul modelului oficial propus de Ministerul Educației în data de 1 noiembrie 2022 (proba scrisă la Limba și Literatura Română din cadrul examenului de Bacalaureat). […]