Blog

Test categorii semantice (sinonime, antonime, omonime, paronime, cuvinte polisemantice): 20 de întrebări

Categorii semantice (test de 20 de întrebări + variantă PDF) Astăzi vă aducem un alt test util pentru recapitularea noțiunilor de vocabular. În acest test am încercat să integrăm mai multe categorii semantice: sinonimele, antonimele, cuvintele polisemantice, omonimele (lexicale, lexico-gramaticale și gramaticale) și paronimele. Haideți să ne amintim împreună aceste noțiuni de care vom avea […]

„Va dispare” sau „va dispărea”? Cum e corect?

Nu avem un subiect complicat astăzi, însă greșeala despre care urmează să vorbim este una destul de frecventă în rândul utilizatorilor de limbă română (atât în scris, cât și oral). Este vorba despre „va dispare” și „va dispărea”.   Firește că pentru unii forma corectă este evidentă, însă ne-am dori dacă am reuși să clarificăm […]

TEST: Greșeli de exprimare. Identifică-le!

Faci uneori greșeli de exprimare fără să îți dai seama? Uneori te confrunți cu acordul, alteori cu formele de genitiv-dativ. E momentul să te testei în acest sens și să le constientizezi pentru a le clarifica acum pentru totdeauna. Începe testul!  Câte dintre răspunsurile tale au fost corecte? Minipachetul pentru clasa a VII-a te […]

VOCABULAR: 30 de omonime + sensurile lor

Ți-am pregătit un set cu 30 de omonime alături de sensurile lor notate între paranteze. Dacă ai ajuns la noțiunile legate VOCABULAR cu siguranță vei avea nevoie de ele. Cea mai des întâlnită cerință de la școală este să alcătuiești enunțuri cu ele, precizând sensul pe care îl au. Nu uita, omonimele sunt cuvinte cu […]

„Decât” sau „de cât”? Cum le folosim corect?

Astăzi vorbim despre o pereche celebră în limba română: „decât” și „de cât”. Nu e o chestiune complicată, însă trebuie să fim atenți la câteva aspecte importante. Un asemenea subiect își demonstrează utilitatea, în primul rând, pentru frecvența cu care întâlnim aceste cuvinte. Așadar, cum vom scrie? Care dintre cele două este corectă? Sau… mai […]

Conjugarea verbului evidențiat (test de 30 de întrebări)

Conjugarea verbului evidențiat (test de 30 de întrebări)   Conjugarea este categoria gramaticală care ne ajută să delimităm verbele după comportamentul lor flexionar. Cu alte cuvinte, avem nevoie de această clasificare, pentru a putea observa mai bine cum își schimbă această parte de vorbire forma. Desigur că vor exista, și aici, câteva excepții. Mă refer, […]

Fonetică: fișă de lucru interactivă (4 pagini) + variantă PDF

Astăzi am pregătit pentru voi o fișă de lucru interactivă cu exerciții de fonetică. Am urmărit să diversificăm cât mai mult cerințele, pentru a putea fi de un real ajutor elevilor și colegilor noștri profesori.   Astfel, în materialul de față, am încercat să cuprindem exerciții ce vizează: corespondența dintre literă și sunet, grupurile ce, […]

„Ai avea” sau „a-i avea”? Cum e corect?

Cratima: o problemă frecventă în exprimarea scrisă din limba română. Vorbim astăzi despre „ai avea” și „a-i avea”! Când scriem sudat? Când „avem voie” să scriem cu cratimă? Pentru început, vom discuta despre varianta sudată, desigur. Utilizăm „ai avea” la modul condițional-optativ, timpul prezent, persoana a II-a, singular pentru verbul „a avea”: eu aș avea […]

Forma corectă a verbului „a avea” (test de 20 de întrebări)

Verbul „a avea” este unul dintre elementele de bază în comunicare. Este atât de important, încât în foarte multe limbi moderne, el îndeplinește și rolul de auxiliar în formarea timpurilor compuse. Eu am, tu ai, el are… vorbim despre un verb foarte popular în limba română. Astăzi ne vom preocupa de forma corectă a verbului […]

Page 4 of 171
1 2 3 4 5 6 171
Derulează în sus
error: Conținut protejat