Blog

Care este forma de plural? „Horoscoape” sau „horoscopuri”?

Toată lumea este curioasă să afle horoscopul, mai ales la începutul anului. Unii îi dau mai multă crezare decât alții, dar nu despre acest aspect aș vrea să discutăm, ci despre forma sa de plural. Să fie „horoscoape” sau „horoscopuri”? Mulți vorbitori nativi ai limbii române îl asociază cu substantivul „scop”, cu pluralul „scopuri”. Să […]

Testul de antrenament nr. 36: Evaluarea Națională 10.03.2025

În cadrul acestui articol, vom posta testul de antrenament numărul 36 pentru Evaluarea Națională publicat în data de 10 martie 2025 [marca Vox Valachorum]. Testul de antrenament este conceput de pagina Vox Valachorum și are rolul de a servi drept material auxiliar elevilor de clasa a VIII-a. Prezentul test a fost conceput în conformitate cu […]

Baremul pentru testul de antrenament numărul 34 pentru Evaluarea Națională (30 ianuarie 2025) [marca Vox Valachorum]

În cadrul acestui articol, vom posta baremul pentru testul de antrenament numărul 35 pentru Evaluarea Națională publicat în data de 10 februarie 2025 [marca Vox Valachorum]. Testul de antrenament este conceput de pagina Vox Valachorum și are rolul de a servi drept material auxiliar elevilor de clasa a VIII-a. Prezentul test a fost conceput în […]

Complementul indirect (în dativ): definiție, delimitări, repere

Complementul indirect   Complementul indirect este o funcție definitorie a dativului, fiind facil de identificat după întrebarea „cui?”, adresată unui verb, unui adjectiv, unui adverb, unei interjecții (ori unei locuțiuni verbale / adjectivale / adverbiale / interjecționale). Complementul indirect este o parte secundară de propoziție, menită să exprime atribuirea unei acțiuni sau a unei caracteristici. […]

Despre verbul „a servi”. De ce îl utilizăm greșit?

Astăzi vorbim despre verbul „a servi”. Fie că ne referim la mâncare, fie că ne referim la tenis (de masă sau de câmp), verbul a servi ne „servește” cu drag; tocmai de aceea, ar trebui să îi facem și noi un „serviciu” și să îl utilizăm corespunzător în limba română. Vorbim despre o greșeală de […]

Fraza: test de recapitulare pentru simulare: 40 de întrebări (+varianta PDF)

Fraza: recapitulare pentru simulare   Dragilor, azi v-am pregătit un alt material interactiv util pentru pregătirea voastră de examen. Este vorba despre un test grilă din sintaxă, care înglobează doar conținuturi pe care le veți primi la simularea din luna martie. Astfel, am integrat în acest test: aspecte generale despre frază, raporturi sintactice (coordonarea și […]

„Uite” sau „uită-te”? Cum le utilizezi corect?

Astăzi vorbim, dragilor, despre „a uita”, „a (se) uita” și „uite!”: un set de cuvinte similare ca formă, dar, vom vedea, diferite ca sens. Din cauza acestor similitudini formale, adesea apar greșeli în utilizarea lor. Astăzi vom avea șansa să clarificăm odată pentru totdeauna povestea lor. Le vom lua pe rând și le vom explica. […]

Care este pluralul pentru „cămașă”?

Astăzi vorbim despre haine! Una dintre piesele vestimentare din viața noastră de zi cu zi alege să trezească anumite constroverse cu privire la forma de plural. Care va fi, oare, pluralul corect pentru cămașă: „cămeși” sau „cămăși”?   Forme precum „cămeșă”, „chimeșe” sau „chimeașă” ne pot induce în eroare. Acestea reprezintă variante regionale și / […]

Fișă de lucru: Substantivul. Recapitulare (clasa a VI-a)

Pe parcursul timpului am învățat cazurile alături de funcțiile sintactice ale substantivului. Acum este momentul să le recapitulăm pe toate pentru a vedea progresul. Această fișă de lucru este pentru cei care doresc să recapituleze substantivul pentru o notă bună la testul pe care îl vor da la școală.   Notează adresa de e-mail pentru […]

Page 3 of 179
1 2 3 4 5 179
Derulează în sus
error: Conținut protejat