Click aici!
Rezolvare Test 10 Antrenament Pentru Bac (Subiectul 2): 18 Mai

Rezolvare test 10 de antrenament pentru Bacalaureat (18 mai 2021): Subiectul II.

test antrenament 10

Îți oferim, în acest articol, o propunere de rezolvare a subiectului IB,  din testul de antrenament pentru Bacalaureat, publicat în data de 18 mai 2021 la limba și literatura română. Aici va fi încărcat materialul!

 

Descarcă testul de aici:

 

Subiectul al II-lea

 

 

 

Prezintă, în minimum 50 de cuvinte, relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice în textul de mai jos.

 

În noaptea tristă care ne desparte,
Tu poate simți în jurul tău suspine
Și fâlfâiri de aripi și de șoapte…
E dorul meu ce vine de departe
Și ostenit adoarme lângă tine,
Cuminte ca un fluture de noapte
Ce s-a lăsat la capul tău, pe-o carte
Închisă de la sine
Când ai simțit că somnul ne desparte…

 

George Topîrceanu, Șoapte

 

 

 

Răspuns propus:

Textul „Șoapte” de George Topîrceanu impresionează printr-un lirism subiectiv, conturat prin prezența indicilor lexico-gramaticali ai eului liric: pronume și adjective pronominale de persoana I și a II-a: „ne”, „tu”, „tău”, „meu”, „tine” și verbul de persoana a II-a: „ai simțit” – elemente care îmbină discursul confesiv cu cel adresativ. Din punct de vedere tematic, ne este expusă iubirea ca finalitate a existenței umane, abordarea emoțiilor fiind una încărcată de melancolie și de dor.

Ideea poetică reprezintă mesajul central al operei lirice, aceasta fiind potențată prin intermediul a numeroase mijloace de expresivitate artistică. Rolul acestor artificii stilistice este acela de a potența, prin expresivitate, mesajul central.

Efortul anevoios al eului este amplificat prin epitetul metaforic „fâlfâiri de aripi și de șoapte”. Prin intermediul acestei imagini este surprinsă fragilitatea erosului și, totodată, efemeritatea. Imaginea creată constituie o sinestezie, osmozând, pe de-o parte, atât stimulii vizuali, cât și pe cei auditivi.

Prin comparația „dorul meu […]/ Cuminte ca un fluture de noapte” este surprinsă, pe de-o parte, sensibilitatea eului, pe de altă parte misterul, latura neînțeleasă a erosului. Latura estetică a fluturelui (o făptură cu conotație estetică) se îmbină oximoronic cu elementul nocturn pentru a surprinde paradoxul iubirii: satisfacție și suferință, totodată.

 

 

 

semnul-exclamarii

 

Link către canalul nostru de YouTube:

Dă-ne un like pe FACEBOOK(click) :)!

Follow pe Instagraminstagram vox valachorum

Manualul digital Vox Valachorum: aici

 

 

Rezolvare test 10 de antrenament pentru Bacalaureat (18 mai 2021): Subiectul IB.

Rezolvare test 10 de antrenament pentru Bacalaureat (18 mai 2021): Subiectul IA.

 

 

Dacă ți-a plăcut rezolvarea testului de antrenament, te-ar putea interesa și:

Punctul ca semn de punctuație și ortografie (.)

Autori români: locul natal al celor mai importanți scriitori (15 întrebări)

Pseudonime literare: recunoști numele real al autorului?

Cum se numesc locuitorii din…? Test de 25 de întrebări cu demonime

Care este forma corectă a cuvântului din imagine? (test online de 30 de întrebări)

Rezolvarea testului de antrenament pentru Evaluarea Națională (1 martie, 2021)

 

Rezolvare test 10 de antrenament pentru Bacalaureat (18 mai 2021): Subiectul II.

Please Login to Comment.

Derulează în sus
error: Conținut protejat

Ne poți aprecia munca printr-un like pe Facebook. Dacă ai dat like paginii noastre, dă click pe butonul "X"