Modelul nr 31 română rezolvare În clipul de mai jos am încercat să parcurg modelul cu numărul 31, pus la dispoziție de Ministerul Educației pentru cei de clasa a opta. Desigur că materialul este unul cu caracter general și nu se pretinde a fi unică posibilitate de parcurgere a subiectului; el poate servi drept […]
Cuvinte polisemantice: definiție și exemple
Vocabularul limbii române înclude o varietate de lexeme care pot fi asociate și puse în relații de sinonimie, antonimie etc, la care se adaugă și cuvintele polisemnatice. Pot fi ele echivalate cu omonimele? Cuvintele polisemnatice sunt (după cum le spune și numele) cuvinte care au aceeași formă și mai multe sensuri între care există legătură. […]
Rezolvare model de antrenament Evaluarea Națională (numărul 30)
În clipul de mai jos am încercat să parcurg modelul cu numărul 30, pus la dispoziție de Ministerul Educației pentru cei de clasa a opta. Desigur că materialul este unul cu caracter general și nu se pretinde a fi unică posibilitate de parcurgere a subiectului; el poate servi drept un ghid util pentru ca elevii […]
Verbul: definiție, conjugări, moduri și timpuri
Discutăm despre o altă parte de vorbire, printre cele mai complexe din punct de vedere al felxiunii sale și anume verbul. Verbul este parte principală de vorbire îndependentă și flexibilă care exprimă acțiunea, starea sau existența. În funcție de terminația lor la forma de infinitiv, verbele se grupează în patru conjugări: Conjugarea I: cuprinde verbele […]
Rezolvare model de antrenament Evaluarea Națională (numărul 29)
În clipul de mai jos am încercat să parcurg modelul cu numărul 29, pus la dispoziție de Ministerul Educației pentru cei de clasa a opta. Desigur că materialul este unul cu caracter general și nu se pretinde a fi unică posibilitate de parcurgere a subiectului; el poate servi drept un ghid util pentru ca elevii […]
Diftongul, triftongul și hiatul
Avem nevoie și de puțină fonetică la examen. Din acest motiv ne vom concentra atenția asupra a ceea ce înseamnă diftong, triftong și hiat. Diftongul, triftongul și hiatul reprezintă combinații de timbre vocalice (sunete vocalice). Pentru a putea vorbi de acestea trebuie să fim capabili să despărțim cuvintele în silabe și să recunoaștem foarte bine […]
Verbele copulative ale limbii române
Vom vorbi în cele ce urmează despre predicatul nominal și despre verbele copulative ale limbii române: un subiect de interes, destul de complex și pe care sper să-l lămurim cu această ocazie, odată și pentru totdeauna. Atunci când vorbim despre verbe în limba română, luăm în calcul trei posibile valori morfologice: predicativ, copulativ și […]
Rezolvare model de antrenament Evaluarea Națională (numărul 28)
În clipul de mai jos am încercat să parcurg modelul cu numărul 28, pus la dispoziție de Ministerul Educației pentru cei de clasa a opta. Desigur că materialul este unul cu caracter general și nu se pretinde a fi unică posibilitate de parcurgere a subiectului; el poate servi drept un ghid util pentru ca elevii […]
Mărcile eului liric
Este de știut că genul liric se caracterizează prin subiectivitate. Să vedem care sunt mărcile subiectivității (mărcile eului liric) prin care este evidențiată aceasta. Eul liric reprezintă vocea scriitorului în operele care aparțin genului liric, prin care se transmit în mod direct gânduri, sentimente, trăiri, care pot fi intentificvate la nivelul mărcilor lexico-gramaticale. Mărcile lexico-gramaticale […]