Cuvântul „față” poate avea multiple semnificații, iar din acest motiv ne propunem să prezentăm câteva expresii și locuțiuni românești cu acest termen. Expresiile și locuțiunile din următoarea listă vin însoțite de explicații și exemple care vă vor ajuta în identificarea sensurilor lor în diverse contexte. Mai jos vă așteaptă un quiz pentru evaluare. Expresii […]
Expresii și locuțiuni cu termenul „carte” + quiz
Deschidem o nouă listă cu expresii și locuțiuni din limba română care integrează cuvântul „carte”. Citește cu atenție locuțiunile și expresiile de mai jos și rezolvă quizul pentru a-ți testa competența de a înțelege semnificațiile lor. Expresii și locuțiuni cu termenul „carte” cum scrie la carte – cum se cere, complex, corect; Vor rezolva […]
Expresii și locuțiuni cu cuvântul „viață” în limba română
Vom trece în revistă, în cele ce urmează, câteva dintre cele mai uzuale expresii și locuțiuni care conțin substantivul “viață”. Această listă nu se pretinde a fi una completă, evident; chiar ne-am bucura dacă, prin comentariile dumneavoastră, am putea completa această listă. Nu uitați de rubrica “Propune-ne un articol”, unde ne puteți oferi oricând sugestii! […]
„Fierăstrău” sau „ferăstrău”? Cum este corect?
Dacă vorbim despre această unealtă, des întâlnită și folosită, mai ales prin gospodărie, poate apărea o confuzie legată de forma sa corectă (ori literară?). Cum e corect? „Fierăstrău” sau „ferăstrău”? Conform Dicționarului Ortografic, Ortoepic și Morfologic al Limbii Române (ediția a III-a, din 2021), doar varianta „fierăstrău” este corectă în limba română: !fierăstrău s. n., art. fierăstrăul; pl. fierăstraie […]
“Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu: particularitățile unui text narativ interbelic (lecție video)
Videoclipul de mai jos (făcut acum câțiva ani) propune abordarea romanului realist-obiectiv “Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” de Camil Petrescu. Sunt discutate câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea eseului de la subiectul al III-lea al examenului de Bacalaureat. Prin urmare, această postare te poate ajuta, dacă ai de […]
“Povestea lui Harap-Alb” de Ion Creangă: particularitățile unui basm cult studiat (lecție video)
Videoclipul de mai jos (făcut acum câțiva ani) abordează basmul cult “Povestea lui Harap-Alb” de Ion Creangă. Sunt discutate, pe larg, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, un astfel de material te poate ajuta, dacă ai de scris despre un basm cult […]
“O scrisoare pierdută” de Ion Luca Caragiale: particularitățile unui text dramatic studiat (lecție video)
Videoclipul de mai jos (făcut acum câțiva ani) propune abordarea comediei “O scrisoare pierdută” de Ion Luca Caragiale. Sunt discutate, grosso modo, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, această postare te poate ajuta, dacă ai de scris despre un text dramatic studiat […]
“Moara cu noroc” de Ioan Slavici: particularitățile unui text narativ antebelic (lecție video)
Videoclipul de mai jos (făcut acum câțiva ani) propune abordarea nuvelei realist-psihologice “Moara cu noroc” de Ioan Slavici. Sunt discutate, grosso modo, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, această postare te poate ajuta, dacă ai de scris despre un text narativ de […]
Clasificarea operelor pentru BAC în funcție de tipologia lor
Pentru că uneori pare dificil să identificăm operele după specificul lor, dacă nu sunt foarte bine consolidate, vom expune o clasificare a lor în funcție de tipologie și perioada în care se încadrează într-o ordine cronologică. Prezentarea operelor se va realiza după perioada în care au apărut în ordinea genului: liric, epic și dramatic. […]