Clasa a VIII-a

Construcțiile morfosintactice: cerință la Evaluarea Națională

Construcțiile morfosintactice: cerință la Evaluarea Națională   Întrucât ne preocupă în mod direct tot ce ține de Evaluarea Națională, astăzi propunem un articol foarte util pentru elevii de clasa a VIII-a: construcțiile morfosintactice la Evaluarea Națională.   După o analiză a subiectelor propuse (am luat în considerare atât subiectele oficiale, testele de antrenament, dar și […]

Rezolvare Model Oficial Evaluarea Națională 2025 (1 noiembrie 2024)

Model oficial Evaluarea Națională 2025   Pe data de 1 noiembrie 2024 a apărut modelul oficial propus de Ministerul Educației pentru Evaluarea Națională la limba și literatura română. Analizând acest subiect, putem trage câteva cocnluzii încă de la început: structura examenului a rămas aceeași; examenul are în continuare două subiecte; textul 2 vine însoțit de […]

„Take, Ianke și Cadâr” (întrebări pe baza textului: 20 de cerințe) + variantă PDF

Take, Ianke și Cadâr (întrebări pe baza textului) Dragilor, astăzi vă propunem un material recapitulativ despre textul dramatic „Take, Ianke și Cadâr” de Victor Ion Popa. Am ales să creăm un astfel de material, întrucât textul este studiat în clasa a VIII-a (în manualele editurii Art). De asemenea, textul de față poate fi utilizat și […]

Conversiunea: fișă de lucru pentru clasa a VIII-a

Conversiunea, alături de derivare și compunere, reprezintă unul dintre mijloacele interne de îmbogățire a vocabularului limbii române. Ce presupune acest procedeu? Ei bine, trecerea unui cuvânt de la o parte de vorbire la alta. Nu toate părțile de vorbire au capacitatea aceasta, bineînțeles. Prin conversiune pot fi obținute substantive (cel mai adesea, prin articulare), adjective, […]

Derivarea, compunerea și conversiunea (Marele test despre mijloacele interne de îmbogățire a vocabularului: 50 de întrebări)

Derivarea, compunerea și conversiunea reprezintă mijloacele interne de îmbogățire a vocabularului românesc (și nu numai). Aceste procedee facilitează dinamica limbii, permițându-ne să creăm noi înșine / însene cuvinte de care avem nevoie pentru a exprima diferite realități. Le numim mijloace interne, întrucât ele uzează de cuvinte deja existente în limbă, oferindu-le noi contexte de actualizare. […]

Test categorii semantice (sinonime, antonime, omonime, paronime, cuvinte polisemantice): 20 de întrebări

Categorii semantice (test de 20 de întrebări + variantă PDF) Astăzi vă aducem un alt test util pentru recapitularea noțiunilor de vocabular. În acest test am încercat să integrăm mai multe categorii semantice: sinonimele, antonimele, cuvintele polisemantice, omonimele (lexicale, lexico-gramaticale și gramaticale) și paronimele. Haideți să ne amintim împreună aceste noțiuni de care vom avea […]

Conjugarea verbului evidențiat (test de 30 de întrebări)

Conjugarea verbului evidențiat (test de 30 de întrebări)   Conjugarea este categoria gramaticală care ne ajută să delimităm verbele după comportamentul lor flexionar. Cu alte cuvinte, avem nevoie de această clasificare, pentru a putea observa mai bine cum își schimbă această parte de vorbire forma. Desigur că vor exista, și aici, câteva excepții. Mă refer, […]

Evaluare inițială pentru clasa a VIII-a (2024)

Evaluare inițială pentru clasa a VIII-a (2024)     Clasa a VIII-a va fi o provocare pentru noi toți! Atât pentru noi, profesorii, întrucât încercăm să formăm elevii cât mai bine, dar și pentru voi elevii, mai ales că, la finalul acestui an școlar, vă veți întâlni cu un examen foarte important! Nu trebuie să […]

Caracterizarea personajului la Evaluarea Națională

Caracterizarea personajului (Evaluarea Națională)     Cum arată cerința? Scrie o compunere, de minimum 150 de cuvinte, în care să îl / o  caracterizezi pe ________, personajul din textul 1. În redactarea caracterizării, vei avea în vedere: − precizarea a două date de identificare a personajului (nume, vârstă, ocupație, origine, portret fizic etc.); − numirea […]

Page 1 of 3
1 2 3
Derulează în sus
error: Conținut protejat