Particularitățile unui text poetic interbelic de Lucian Blaga (lecție video)

Lecția video de mai jos (făcută cu ceva timp în urmă) propune abordează arta poetică “Eu nu strivesc corola de minuni a lumii” a lui Lucian Blaga. Sunt discutate, grosso modo, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea, la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, acest articol te poate ajuta, […]

Particularitățile unui text poetic interbelic de Tudor Arghezi (lecție video)

Materialul video de mai jos (făcut acum câțiva ani) propune abordarea artei poetice “Testament” de Tudor Arghezi. Sunt discutate, largo sensu, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, această postare te poate ajuta, dacă ai de scris despre un text poetic de Tudor […]

Structura textului argumentativ

Ne propunem să dezbatem structura generală a unui text argumentativ și să oferim câteva sfaturi legate de acesta. Examenul de Bacalaureat presupune o asemenea cerință (I.B.), de aceea dorim să venim în ajutor pentru o mai bună organizare a ideilor. Argumentarea reprezintă un mijloc de a demonstra un punct de vedere privitor la o anumită […]

Exprimarea opiniei despre mesajul/semnificația unui text liric

Deseori întâlnim cerințe la examen care vizează exprimarea propriei opinii legată de mesajul/semnificația textului liric, așa că vom face o scurtă recapitulare a ceea ce ar trebui să conțină o asemenea compunere. Înainte de toate este necesar să citim textul propus cu atenție, cu un ochi oarecum critic, pentru a ne putea forma un punct […]

Interpretarea figurilor de stil și a imaginilor artistice

În materialul video de mai jos, am lecturat și am prelucrat textul în versuri al lui Dimitrie Anghel, “Pastel”. Accentul a fost pus pe identificarea și explicarea limbajului expresiv: am extras și am prezentat figurile de stil și imaginile artistice (precum și rolul acestora în textul-suport). O astfel de abordare se poate dovedi utilă și […]

Indicațiile scenice – didascaliile

Didascaliile reprezintă ceea ce numim mai explicit – indicații scenice. Acestea apar în genul dramatic sub forma unor îndrumări specificate de scriitor pentru interpretarea scenică a piesei, dar totodată ajută și la reprezentarea personajelor și a evenimentelor. Indicațiile scenice sunt notațiile suplimentare ale dramaturgului care oferă informații, detalii care nu sunt surprise în replicile personajelor, […]

Rezolvare model de antrenament Evaluarea Națională (numărul 40)

Modelul nr 40 română rezolvare În materialul video de mai jos, voi rezolva modelul de antrenament cu numărul 40, propus de Ministerul Educației și Cercetării, pentru elevii de clasa a opta. Materialul este unul cu caracter general și nu se pretinde a fi unică posibilitate de parcurgere a subiectului; el poate servi drept un ghid […]

Elemente de versificație – structura prozodiei

Atunci când avem ca subiect de discuție genul liric trebuie să luăm în considerare și elementele de versificație drept o caracteristică specifică și nelipsită din poezie. Prin elementele prozodiei înțelegem de fapt elementele de versificație care urmăresc o anumită structură bine delimitată. Aceasta constă în vers, strofă, ritm, rimă și măsură. I. VERSUL –  este […]

Rezolvare model de antrenament Evaluarea Națională (numărul 39)

Modelul nr 39 română rezolvare În materialul video de mai jos, voi rezolva modelul de antrenament cu numărul 39, propus de Ministerul Educației și Cercetării, pentru elevii de clasa a opta. Materialul este unul cu caracter general și nu se pretinde a fi unică posibilitate de parcurgere a subiectului; el poate servi drept un ghid […]

Page 18 of 24
1 16 17 18 19 20 24
Derulează în sus
error: Conținut protejat