Particularitățile unui text poetic de Mihai Eminescu (lecție video)

Videoclipul de mai jos (făcut cu ceva timp în urmă) abordează poemul “Luceafărul” ,a lui Mihai Eminescu. Sunt discutate, grosso modo, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea, la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, acest articol te poate ajuta, dacă ai de scris despre un text poetic de Mihai […]

Particularitățile unui text poetic interbelic de Lucian Blaga (lecție video)

Lecția video de mai jos (făcută cu ceva timp în urmă) propune abordează arta poetică “Eu nu strivesc corola de minuni a lumii” a lui Lucian Blaga. Sunt discutate, grosso modo, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea, la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, acest articol te poate ajuta, […]

Particularitățile unui text poetic interbelic de Tudor Arghezi (lecție video)

Materialul video de mai jos (făcut acum câțiva ani) propune abordarea artei poetice “Testament” de Tudor Arghezi. Sunt discutate, largo sensu, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, această postare te poate ajuta, dacă ai de scris despre un text poetic de Tudor […]

Structura textului argumentativ

Ne propunem să dezbatem structura generală a unui text argumentativ și să oferim câteva sfaturi legate de acesta. Examenul de Bacalaureat presupune o asemenea cerință (I.B.), de aceea dorim să venim în ajutor pentru o mai bună organizare a ideilor. Argumentarea reprezintă un mijloc de a demonstra un punct de vedere privitor la o anumită […]

Interpretarea figurilor de stil și a imaginilor artistice

În materialul video de mai jos, am lecturat și am prelucrat textul în versuri al lui Dimitrie Anghel, “Pastel”. Accentul a fost pus pe identificarea și explicarea limbajului expresiv: am extras și am prezentat figurile de stil și imaginile artistice (precum și rolul acestora în textul-suport). O astfel de abordare se poate dovedi utilă și […]

Indicațiile scenice – didascaliile

Didascaliile reprezintă ceea ce numim mai explicit – indicații scenice. Acestea apar în genul dramatic sub forma unor îndrumări specificate de scriitor pentru interpretarea scenică a piesei, dar totodată ajută și la reprezentarea personajelor și a evenimentelor. Indicațiile scenice sunt notațiile suplimentare ale dramaturgului care oferă informații, detalii care nu sunt surprise în replicile personajelor, […]

Mărcile eului liric

Este de știut că genul liric se caracterizează prin subiectivitate. Să vedem care sunt mărcile subiectivității (mărcile eului liric) prin care este evidențiată aceasta. Eul liric reprezintă vocea scriitorului în operele care aparțin genului liric, prin care se transmit în mod direct gânduri, sentimente, trăiri, care pot fi intentificvate la nivelul mărcilor lexico-gramaticale. Mărcile lexico-gramaticale […]

Imaginile artistice: definiție, clasificare, exemple

Să vedem care sunt imaginile artistice și cum le recunoaștem într-un text la prima vedere. Vă sunt prezentate pe rând, însoțite fiind de exemple. Imaginile artistice sunt o reprezentare a realității prin intermediul simțurilor, o reflectare artistică prin cuvinte cu valoare estetică, care se regăsesc în texte literare. Ele se clasifică în imagini vizuale, auditive, […]

Compunerea / Eseul de tip argumentativ (exprimarea opiniei)

În materialul video de mai jos mi-am propus să tratez pe larg o posibilă cerință pe care o putem întâlni la subiectul al II-lea, punctul B (Evaluare Națională), dar care se înscrie și în rigorile examenului de Bacalaureat (subiectul I, B). Această compunere care presupune exprimarea opiniei / textul argumentativ a ridicat adesea probleme în […]

Page 14 of 17
1 12 13 14 15 16 17
Derulează în sus
error: Conținut protejat