Blog

Pronumele personal (clasa a VI-a)

Să învățăm/recapitulăm pronumele personal! În clasa a VI-a vom completa informațiile, învățate cu un an în urmă, cu noțiuni noi precum: clitic pronominal, caz și funcție sintactică. Asigură-te că răspunzi corect celor 20 de cerințe, în caz contrar poți repeta testul. Multă baftă îți dorim!  Cât de bine stăpânești pronumele personal? Care e locul […]

Textul liric: adevărat sau fals?

Ai studiat textul liric? Înseamnă că ești pregătit să stabilești valoarea de adevăr a celor 20 de enunțuri. Ce este textul liric? Un text literar sau nonliterar? E scris în versuri sau în proza? Răspunsurile acestea le poți considera adevărate sau false în funcție de cunoștințele pe care le-ai acumulat până la acest moment.   […]

Anticipare sau reluare? Complementul direct și complementul indirect

În limba română complementul direct și complementul indirect pot fi dublate prin clitice pronominale (forme neaccentuate ale pronumelui personal). Această dublare fie de anticipează, fie se dublează. Ți-am pregătit un exercițiu care presupune sortarea celor 12 enunțuri în patru categorii din cele enunțate: anticipare a complementului direct, reluare a complementului direct, anticipare a complementului indirect […]

Selectează enunțul corect! (Exercițiul 8 de la Evaluarea Națională): 50 de întrebări

Selectează enunțul corect și obține punctaj maxim!   Ți-am pregătit un alt test util! De data aceasta, exercițiul este menit să te ajute la punctul 8, partea B de la examenul de Evaluare Națională. Ți se dau mai multe variante ale aceluiași enunț; tu trebuie să alegi doar varianta care nu are nicio greșeală. În […]

AT, CD, CI sau CP? Selectează frazele!

Să exersăm sintaxa frazei! În acest joc văzăm patru tipuri de propoziții subordonate: completiva directă, completiva indirectă, completiva prepozițională și atributiva. În total sunt 12 enunțuri alcătuite din două propoziții, una principală și cealaltă subordonată. Sortează frazele!      Aprecierea ta înseamnă un plus de motivație pentru noi!                 […]

Ghidul pentru Evaluarea Națională (MATEMATICĂ)

A venit timpul să lansăm Ghidul pentru Evaluarea Națională (MATEMATICĂ). Cum te ajută acest ghid? Ghidul este un produs digital care înlocuiește caietul clasic de școală al elevului. Cuprinde toate informațiile teoretice necesare și muuulte exerciții. Marele avantaj al acestui Ghid pentru Evaluarea Națională (MATEMATICĂ) este organizarea materialelor, care vor face matematica mult mai clară, […]

Alege forma corectă de plural conform DOOM3!

Să ne adunăm cu mic, cu mare pentru a selecta forma corectă de plural. Limba reprezintă un sistem dinamic, forma de plural a unui cuvânt se poate schimba pe parcursul timpului. Unde căutam mereu corectitudinea cuvintelor? În DOOM3, adică în Dicționarul Ortografic, Ortoepic și Morfologic al Limbii Române în ultima sa ediție (2021).   Te […]

Vârsta de aur a dragostei de Nichita Stănescu: relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice (simulare jud. Brăila 2023)

Vârsta de aur a dragostei de Nichita Stănescu: relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice     Acest model reprezintă un reper, un punct de plecare, fapt pentru care elevul este invitat să arunce o privire peste, să-și facă o idee despre cum ar putea rezolva această cerință. Nu vrem să încurajăm copiatul, scopul nostru […]

Redactează un text de minimum 150 de cuvinte, în care să argumentezi dacă profilul cultural al unui dascăl contribuie sau nu la formarea personalității unui adolescent

B. Redactează un text de minimum 150 de cuvinte, în care să argumentezi dacă profilul cultural al unui dascăl contribuie sau nu la formarea personalității unui adolescent, raportându-te atât la informațiile extrase din textul dat, cât și la experiența personală sau culturală.   În redactarea textului, vei avea în vedere următoarele repere: – formularea unei […]

Page 16 of 163
1 14 15 16 17 18 163
Derulează în sus
error: Conținut protejat