Recapitulare finală Evaluarea Națională 2024 (GRILĂ de 100 de întrebări) la Limba Română

Recapitulare finală pentru Evaluarea Națională 2024 (GRILĂ)   V-am pregătit un material numai bun pentru recapitulare. Inițial, voiam să mergem chiar mai departe, la 200 de întrebări, dar din păcate, nu ne permite aplicația să facem proiecte mai mari de 100 de cerințe. Știm că este o perioadă importantă pentru voi și suntem conștienți că […]

Sortează cuvintele în funcție de partea de vorbire

Sortează cuvintele în funcție de partea de vorbire     Revenim cu un nou material astăzi. Este un exercițiu compus din 40 de cerințe care presupune sortarea cuvintelor în clasele morfologice corecte. Astfel, elementele evidențiate (bold) trebuie așezate în categoria corectă. E simplu. La final de tot, apeși pe „Trimite răspunsurile” și gata; afli dacă […]

Elemente de relație în frază (test interactiv online)

Elemente de relație în frază (test interactiv online)     Astăzi îți propunem un exercițiu interactiv care te ajută să recapitulezi noțiuni de care vei avea nevoie și la examen. Este vorba despre cele mai des întâlnite elemente de relație. Le-am împărțit în șase categorii: conjuncții coordonatoare, conjuncții subordonatoare, pronume și adjective pronominale relative, pronume […]

Identifică termenul regent (test de 30 de întrebări) + variantă PDF

Venim cu un nou concept de test online! De data aceasta, pentru a parcurge cele 30 de cerințe, este necesar să indici termenul regent aferent funcție sintactice din cerință. Ce înseamnă „termen regent”? Ei bine, regentul se referă la cuvântul sau grupul de cuvinte de care depinde o anumită funcție sintactică. Altfel spus: cuvântul / […]

Despre „ca” și „c-a”. Care e forma corectă? Cum le folosim?

O altă chestiune foarte adesea întâlnită: „ca” și „c-a”! Astăzi vom vorbi despre utilizarea corectă a celor două situații. De la bun început vom face precizarea că ambele variante sunt funcționale și des întâlnite, însă trebuie să știm și cum o vom face! Așadar, avem forma „ca” (fără cratimă) și varianta „c-a” (cu cratimă). Le […]

Numește cazul prepozițiilor / locuțiunilor prepoziționale!

În clasa a VII-a învățăm că prepozițiile și locuțiunile prepoziționale se clasifică în funcție de caz: acuzativ, dativ, genitiv. Nu uita că în nominativ și vocativ nu există prepoziții sau locuțiuni prepoziționale specifice. Încearcă jocul de mai jos care presupune sortarea prepozițiilor și a locuțiunilor prepoziționale în funcție de cazul lor.   În cât timp […]

Selectează funcția sintactică a substantivului!

Pentru o aprofundare a funcțiilor sintactice ai nevoie de mult exercițiu, tocmai din acest motiv, îți aducem în față un test cu 30 de cerințe care presupun selctarea corectă a funcțiilor sintactice ale substantivului. Testul se adresează atât elevilor din clasa a VII-a, cât și elevilor din clasa a VIII-a care se pregătesc de examenul […]

Prepoziția (test de 30 de întrebări)

Prepoziția   Prepoziția este o parte de vorbire neflexibilă, utilizată pentru realizarea raportului de subordonare la nivelul propoziției. Putem clasifica prepoziția după mai multe criterii: după formă, după origine, după cazul pe care îl impune; prepoziția nu are, independent, funcție sintactică, dar poate fi încărcată semantic, pentru a indica o anumită valoare. În limba română, […]

Substantiv defectiv de plural sau de singular?

Substantivele nonumărabile pot fi defective de plural (singularia tantum în definire latinească) sau defective de singular (pluralia tantum). Te provocăm să deschizi lista celor 20 de substantive și să le organizezi în funcție de categoria din care fac parte. Ce punctaj ai obținut?    Aprecierea ta înseamnă un plus de motivație pentru noi!     […]

Page 5 of 41
1 3 4 5 6 7 41
Derulează în sus
error: Conținut protejat