Blog

De unde provine termenul „drujbă”?

Ce legătură are „drujba” cu „prietenia”? Există o relație destul de strânsă între cei doi termeni. Citește și află care este aceasta. În limba română există destul de puține cuvinte de origine rusă, printre care se numără și substantivul „drujbă”, care are sensul actual conform DEX, drujbă, –be s. f. mașină-unealtă având un lanț prevăzut cu dinți […]

A sta „cu” sau „în” chirie?

Este inevitabil să nu fi auzit expresia „a sta în chirie”. Am spunem că numărul oamenilor care spun „a sta cu chirie” este mult mai redus, sau mă înșel? De cele mai multe ori „chiria” este asociată cu verbele „a da”, „a sta” sau „a lua”, (a oferi sau a accepta o locuință în schimbul […]

Adjectivul: definiție, clasificare, delimitări (+quiz online)

Vă este prezentată o imagine generală a adjectivului bazată pe definiția și clasificarea lui după mai multe criterii. Pentru o scurtă evaluare a cunoștințelor dobândite aveți la dispoziție câteva întrebări care să vă ofere un răspuns în acest sens. Adjectivul este partea de vorbire flexibilă care exprimă însușirea unui obiect, însoțește sau determină un substantiv. […]

Substantivul: definiție, clasificări (+quiz online)

În prezentul articol mi-am propus să tratez substantivul: o parte de vorbire complexă, importantă (practic, aflată la baza oricărei limbi, indiferent de tipologia ei) – un instrument esențial al oricărei comunicări.   Substantivul este partea de vorbire (valoarea morfologică) flexibilă care denumește obiecte și persoane în sensul larg al termenului (ființe, lucruri, fenomene ale naturii, […]

Genul liric: mesajul textului literar. Cum rezolvăm o astfel de cerință?

Despre mesajul unei opere literare vom discuta în cele ce urmează. Prin urmare, vom propune un model de rezolvare (un șablon) care să ne ajute să redactăm compunerile care au drept cerință analiza mesajului unui text liric. Firește că posibilitățile de rezolvare pot fi diverse, iar acest model nu se pretinde a fi unică modalitate […]

Cuvinte cu același sens: explicații, exemple și exerciții – clasele primare

Ce înțelegem prin cuvintele cu același înțeles? Citește și răspunde întrebărilor care te așteptă mai jos. Unele cuvinte au același înțeles/ sens, dar au forme diferite. De exemplu, fiecare dintre cuvintele: „zăpadă”, „omăt, „nea” înseamnă precipitație atmosferică solidă. Totodată un cuvânt poate avea același înțeles cu o expresie(exemplu: a demonstra – a da dovadă) sau […]

Genul liric. Relația dintre titlu și conținut. Cum abordăm această cerință?

Despre relația dintre titlu și conținut vom discuta acum. În cele ce urmează, vom propune un model de rezolvare (un șablon) care să ne ajute să redactăm compunerile care au ca cerință abordarea semnificațiilor titlului într-o operă lirică. Desigur că posibilitățile de rezolvare pot varia, iar acest model nu se pretinde a fi unică modalitate […]

Gradele de comparație ale adjectivelor

Aici găsești tot ce ai nevoie legat de gradele de compație ale adjectivelor. Informațiile schematizate, însoțite de exemple și întrebări, te vor ajuta să îți însușești și să îți consolidezi cunoștințele despre adjectiv. Gradul de comparație reprezintă o categorie morfologică, specifică adjectivului (și adverbului), prin care o anumită însușire/caracterstică a unui obiect poate fi măsurată […]

Analiză de frază alături de prof. Cristea (despre Evaluarea Națională)

Alături de domnul prof. Cristea, am analizat câteva fraze, discutând elementele care ne interesează în mod deosebit pentru Evaluarea Națională. Acest video poate fi util pentru elevii din clasa a opta, care mai au puțin timp până la examen, dar, de asemenea poate servi și ca auxiliar pentru cei ce se pregătesc pentru diverse admiteri. […]

Page 142 of 163
1 140 141 142 143 144 163
Derulează în sus
error: Conținut protejat