Aici găsești tot ce ai nevoie pentru a consolida informațiile legate de verb la nivelul claselor primare. Citește conținutul și rezolvă jocul de mai jos.
Verbul este partea de vorbire care exprimă acțiuna, starea sau existența.
Acțiuni: a mânca, a alerga, a citi;
Stări: a sta, a se bucura, a se supăra;
Existența: a exista, a se afla, a se găsi.
Această parte de vorbire are două numere:
-numărul singular: Alerg pe stadion.
-numărul plural: Alergăm pe stadion.
Verbul are trei persoane:
persoana I(acțiunea este făcută de persoana care vorbește) Mănânc mere. (eu) Mâncăm mere .(noi)
persoana a II-a(acțiunea este făcută de persoana cu care se vorbește) Mănânci mere. (tu) Mâncați mere. (voi)
persoana a III-a(acțiunea este făcută de persoana despre care se vorbeșt) Mănâncă mere. (el/ea/ei/ele)
Vă stă pusă la dispoziție puțină teorie legată de pronume pe înțelesul elevilor din învățământul primar, însoțită la sfârșit de un chestionar sub forma unui joc care vă ajută să vă evaluați cunoștințele acumulate până acum. Pronumele este partea de vorbire care ține locul unui substantiv. Numărul pronumelor Pronumele care indică…
Discutăm despre o altă parte de vorbire, printre cele mai complexe din punct de vedere al felxiunii sale și anume verbul. Verbul este parte principală de vorbire îndependentă și flexibilă care exprimă acțiunea, starea sau existența. În funcție de terminația lor la forma de infinitiv, verbele se grupează în patru…
Vom discuta în cele ce urmează și despre o categorie semantică foarte importantă pentru noi: omonimele (precum și omografele și omofonele). Omonimele reprezintă cuvinte cu formă identică, dar sens total diferit (de exemplu: Tot sare în pat./Pune niște sare în ciorbă!) Ele se împart în mai multe cagegorii: omonime lexicale:…