Lecția de română

“Povestea lui Harap-Alb” de Ion Creangă: particularitățile unui basm cult studiat (lecție video)

Videoclipul de mai jos (făcut acum câțiva ani) abordează basmul cult “Povestea lui Harap-Alb” de Ion Creangă. Sunt discutate, pe larg, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, un astfel de material te poate ajuta, dacă ai de scris despre un basm cult […]

“O scrisoare pierdută” de Ion Luca Caragiale: particularitățile unui text dramatic studiat (lecție video)

Videoclipul de mai jos (făcut acum câțiva ani) propune abordarea comediei “O scrisoare pierdută” de Ion Luca Caragiale. Sunt discutate, grosso modo, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, această postare te poate ajuta, dacă ai de scris despre un text dramatic studiat […]

“Moara cu noroc” de Ioan Slavici: particularitățile unui text narativ antebelic (lecție video)

Videoclipul de mai jos (făcut acum câțiva ani) propune abordarea nuvelei realist-psihologice “Moara cu noroc” de Ioan Slavici. Sunt discutate, grosso modo, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, această postare te poate ajuta, dacă ai de scris despre un text narativ de […]

Clasificarea operelor pentru BAC în funcție de tipologia lor

Pentru că uneori pare dificil să identificăm operele după specificul lor, dacă nu sunt foarte bine consolidate, vom expune o clasificare a lor în funcție de tipologie și perioada în care se încadrează într-o ordine cronologică. Prezentarea operelor se va realiza după perioada în care au apărut în ordinea genului: liric, epic și dramatic.   […]

“Baltagul” de Mihail Sadoveanu: particularitățile unui text narativ interbelic (lecție video)

Materialul video de mai jos (făcut acum câțiva ani) propune abordarea romanului realist-obiectiv “Baltagul” de Mihail Sadoveanu. Sunt discutate, pe larg, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, această postare te poate ajuta, dacă ai de scris despre un text narativ de Mihail […]

“Ion” de Liviu Rebreanu: particularitățile unui text narativ interbelic (lecție video)

Materialul video de mai jos (făcut acum câțiva ani) propune abordarea romanului realist-obiectiv “Ion” de Liviu Rebreanu. Sunt discutate, largo sensu, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, această postare te poate ajuta, dacă ai de scris despre un text narativ interbelic de […]

Relația dintre două personaje – structură eseu

Cu toate că inițial nu știm cum să abordăm această cerință, în esență ea este destul de simplă. Eseul referitor la relația dintre două personaje se poate regăsi la subiectul al III-lea al examenului de Bacalaureat și se aplică într-una sau două din operele studiate. Realația dinte personaje se poate analiza din perspectiva aceleiași opere […]

“Joc secund” de Ion Barbu: particularitățile unui text poetic interbelic (lecție video)

Lecția video de mai jos (făcută cu ceva timp în urmă) abordează arta poetică “Joc secund” a lui Ion Barbu. Sunt discutate, grosso modo, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea, la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, acest articol te poate ajuta, dacă ai de scris despre un text […]

Particularitățile unui text poetic de Mihai Eminescu (lecție video)

Videoclipul de mai jos (făcut cu ceva timp în urmă) abordează poemul “Luceafărul” ,a lui Mihai Eminescu. Sunt discutate, grosso modo, câteva aspecte relevante care pot fi foarte utile pentru redactarea subiectului al III-lea, la examenul de Bacalaureat. Prin urmare, acest articol te poate ajuta, dacă ai de scris despre un text poetic de Mihai […]

Page 69 of 85
1 67 68 69 70 71 85
Derulează în sus
error: Conținut protejat