Lecția de română

„Să fi” sau „să fii”? Când scriem „să fi” cu un „i” și când îl scriem cu doi (de) „i”?

Dacă vorbim despre verbul „a fi”, vorbim despre unul dintre cele mai interesante verbe ale limbii noastre. Conjugarea verbului „a fi” provoacă adesea dureri de cap, mai ales în scriere. Discutăm astăzi despre: „să fi” sau „să fii”! Când se folosește „să fi” (cu un singur „i”) și când se folosește „să fii” (cu doi […]

Fraza. Relația de subordonare în frază

După ce am învățat relația de coordonare în frază suntm pregătiți să trecem și la cea de subordonare. Începem cu o mică recapitulare privitoare la conceptul de „frază”. Fraza reprezintă un enunț complex format din două sau mai multe propoziții. De pildă, Maria citește. este o propoziție, dar dacă spunem Maria citește și scrie., avem […]

Simulare Evaluare Națională 2022 (Iași)

A avut loc simularea la limba și literatura română pentru examenul de Evaluare Națională. Subiectul a fost elaborat de inspectoratul județean Brăila. Elevii vor afla rezultatele la începutul lunii ferbruarie. În mod oficial simulările încep abia pe 4 aprilie. Elevii de clasa a VIII-a au susținut în data de 15.01.2022 o simulare la limba și […]

Simulare Evaluare Națională 2022 (Iași)

Astăzi a avut loc silmularea la limba și literatura română pentru examenul de Evaluare Națională. Subiectul a fost elaborat de inspectoratul județean Iași. Elevii vor afla rezultatele la începutul lunii ferbruarie. Calendarul simulărilor la Iași – probele încep în fiecare zi la ora 9:00 Marți 25 ianuarie – proba scrisă la Limba și literatura română […]

Substantivul: test recapitulativ (20 de întrebări)

Substantivul este partea de vorbire flexibilă care denumește ființe, obiecte, sentimente, stări sufletești, acțiuni, noțiuni abstracte etc. privite, în sens larg, ca obiecte. Desigur că această definiție este una relativ superficială și nu poate surprinde cu adevărat complexitatea acestei părți de vorbire. Substantivul poate fi definit din mai multe perspective, iar printre primele lucruri pe […]

Tipare textuale: definiții, explicații și exemple

A venit timpul să discutăm despre tiparele textuale! Identificarea tiparului textual poate reprezenta o cerință în subiectele de Evaluare Națională, așa că este necesar să ne informăm asupra ce presupune fiecare dintre acestea. Tiparul textual poate fi definit drept o modalitate de organizare a textului, în funcție de scopul pe care îl are acesta. Extistă […]

Recapitulare pentru teză: clasa a VIII-a (semestrul I)

Ești în clasa a opta și te pregătești pentru teză? Iată un material care ți-ar putea fi util în pregătirea ta. Este vorba despre un test grilă (quiz) gândit special pentru tine! Nu știi cum să înveți pentru lucrarea semestrială care te așteaptă în scurt timp? Atunci îți oferim noi o sugestie. Citește cu mare […]

În parc de Șt. O. Iosif: Relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice

În parc de Ștefan Octavian Iosif     Materialul îl veți găsi și aici(click pentru descărcare) și haideți să ne apucăm de treabă!   Comentează textul de mai jos în minimum 50 de cuvinte, evidențiind relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice:   Ieri am găsit pe banca solitară Din parc un biet mănunchi de […]

Fabula: test online pentru clasa a VI-a

Testul de mai jos este compus din 10 întrebări despre fabulă. Rezolvă-l într-un timp cât mai scurt și obține punctajul maxim!   Fabula este un text narativ literar în care, prin intermediul unor personaje non-umane (plante, animale, obiecte) sunt evidențiate defecte umane cu scopul de a fi îndreptate. Fabula este adesea scrisă în versuri (rareori […]

Page 23 of 85
1 21 22 23 24 25 85
Derulează în sus
error: Conținut protejat